Een terugblik op een kleine 9 maanden reizen - Reisverslag uit Perth, Australië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu Een terugblik op een kleine 9 maanden reizen - Reisverslag uit Perth, Australië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu

Een terugblik op een kleine 9 maanden reizen

Door: Mark Goorts

Blijf op de hoogte en volg Mark

02 Juli 2007 | Australië, Perth

Het is alweer bijna 9 maanden geleden dat ik ben vertrokken uit Nederland. Wat is de tijd voorbij gevlogen zeg! Het voelt nog als gisteren dat ik op schiphol in het vliegtuig stapte!

Hier een korte terugblik met een aantal hoogtepunten(maar lang niet allemaal) van de 9 maanden reizen.

De eerste maand was het moeilijkste voor mij. Ik kwam al vrij snel alleen te staan en mijn engels was op dat moment nog niet echt geweldig. Toch heb ik in die eerste maand mooie dingen meegemaakt en gezien en uiteraard ben veel wezen stappen. In de eerste maand heb ik o.a. de volgende dingen gedaan:
- Sydney
- Olympic Parc
- Blue Mountains
- Surfcursus
- Snowy mountains
- Great Ocean Road
- Melbourne

Na de eerste maand begon ik me steeds meer thuis te voelen aan de andere kant van de wereld. Het engels ging steeds beter, en maakte steeds meer "vrienden". Van Melbourne ben ik voor 2 weken naar Tasmanie gegaan waar ik samen met Sven de "overlandtrack" heb gedaan. Dit is nog steeds 1 van de hoogtepunten wat ik gedaan heb afgelopen 9 maanden!
Na Tasmanie heb ik 3 weken sinasappelen geplukt in Mildura. Zwaar werk, weinig geld en het was boven de 40 graden. Maar heb er zeker wel een super tijd gehad met de mensen daar!
Kerst heb ik doorgebracht samen met Sylvain en met 2 Ozzie-families! Echt heel leuk om het op de Ozzie manier meetemaken. Zo anders dan thuis!
Het was geweldig om met nieuwjaar in Sydney te zijn! Wat een belevenis zeg daaro! Heel blij mee dat me dat is gelukt.

Na het nieuwjaar heb ik samen met Austin 5 weken door NZ gereisd. Wat een geweldig mooi land is dat zeg! Zeker een aanrader! Vele mooie hoogtepunten gezien daar, teveel om allemaal op te noemen haha!

Eenmaal terug van NZ wist ik dat ik voorlopig echt nog niet terug naar huis wilde. Ik had (en heb nog steeds) het super naar mijn zin hier in Australie.

Mijn baantje als paprikaplukker was een tegenvaller. Ik heb het 2 weken volgehouden maar met moeite, wat waren de bazen erg en het werk was zwaar! Was blij dat ik weg was daar, ondanks dat de andere backpackers wel leuk waren!

Met een beetje geld dat ik toendertijd (nog) had ben ik langzaam omhoog gegaan via de oostkust. Na Fraser Island heb ik Esgo ontmoet. We hebben samen 1 maand lang op een "Cattle Farm" gewerkt. Wat een geweldige ervaring was dat! Had dat voor geen goud willen missen!

Na de "Cattle Farm" ben ik verder gereist richting het Noorden. Heb onder andere de Whitsundays, Magnetic Island, Mission beacht en Cairns gedaan. In mission beach heb ik Lynda, Catherine en Brian ontmoet. Samen met hen hebben we een kampervan gehuurd en zijn van Cairns naar Alice Springs gereden. Geweldig om zo door the outback te rijden! In Alice Springs uiteraard the rock bekeken alvorens we met de kampervan richting Darwin gingen. In Darwin hebben we helaas afscheid moeten nemen van Lynda en Catherine die naar huis gingen. Brian en ik heb daar nog Kakadu National Park gezien. Van Darwin zijn Brian en ik naar Perth gevlogen.
Perth is een leuke stad alleen het weer is op het moment verschrikkelijk, veel regen en wind, weinig zon helaas.

Brian is afgelopen zondag gaan werken in de buurt van Perth. Dus voor de laatste week ben ik weer op mezelf!


Als ik er zo op terug kijk ben ik best trots op mezelf wat ik hier allemaal gepresteerd heb! Heb veel gezien, veel plezier gehad en ben een hele ervaring rijker. Het heeft mij in sommige opzichten ook wel veranderd denk ik, maar daar kunnen de mensen thuis later beter over oordelen!
Het is een van de beste beslissingen, zoniet de beste beslissing geweest, die ik gemaakt heb, om hier naar toe tegaan. En ik twijfel er niet over dat ik hier zeker nog een keer terug zal komen!


Als laatste wil ik iedereen nog bedanken die mijn site hebben gevolgd en voor de berichten op mijn site! Geeft toch een goed gevoel dat jullie me hebben gevolgd de afgelopen 9 maanden!


De foto's Hieronder zijn van Perth en Fremantle.

Dit is het laatste bericht vanuit Australie op mijn website!

Nog maar 7 nachtjes slapen of ik ben alweer terug!!

Gegroet, Mark

(Kleine verandering in mijn vliegschema. Ik vlieg niet vrijdag 6 juli naar Hong Kong, maar woensdag 4 juli. De rest blijft als het goed is allemaal hetzelfde. Hoop alleen dat ze in Londen straks niet al te moeilijk gaan doen)

  • 02 Juli 2007 - 10:19

    Eric:

    Eej mark,

    Leuk om weer eens wat van je te lezen wat je de hele reis vond in Australie en NZ. We zien uit naar je terugkomst.

    Grt Eric

  • 02 Juli 2007 - 19:46

    Jan En Thea:

    Nog een fijne laatste week en een voorspoedige terugreis! groetjes, Jan en Thea.

  • 02 Juli 2007 - 20:04

    Thijs:

    Mark,

    1 woord: Kippevel.

    Geniet van je laatste dagen Down-Under.

    Groeten,

    Thijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Op 17 oktober vertrek ik richting Sydney, met een tussenlanding in Singapore. Vanaf daar zal het een groot avontuur worden. Tevens heb ik gepland om van 4 januari t/m 15 februari van de mooie natuur in New Zeeland te genieten.

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 18976

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2006 - 19 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: