Alice Springs, Uluru, Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu Alice Springs, Uluru, Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Mark Goorts - WaarBenJij.nu

Alice Springs, Uluru, Darwin

Door: Mark Goorts

Blijf op de hoogte en volg Mark

13 Juni 2007 | Australië, Darwin

Weer tijd voor een korte update van mijn site!

Zondag 3 juni dus aangekomen in het (voor Australische begrippen) ijskoude Alice Springs. We hadden al direct geinformeerd naar een "re-locationvan" van Alice Springs naar Darwin. De eerstvolgende die naar Darwin ging was op maandag 11 juni. Deze hebben we meteen geboekt. Dit hield dus in dat we een week moesten zien te overleven in Alice Springs. In Alice Springs zelf is eigenlijk vrij weinig te doen, maar het is wel the gateway naar de uluru, kings canyon en kata tjuta.
Bryan en ik hebben dus een 3-daagse tour geboekt naar deze 3 bezichtingen. Lynda en Catherine besloten om in het prachtige Alice Springs te blijven.

Op woensdag 6 juni werden om om 6 uur in de morgen opgehaald door de tour. Na een ritje van slechts 6 uur kwamen we aan bij de kings canyon (zie foto's). We hebben daar een wandeling van 3 uur gemaakt alvorens we verder rijden naar de campingplaats. Nadat we een kampvuur hadden gemaakt en hadden gegeten gingen we ons bed op maken. Dit hield in, in een swag slapen onder de sterren. Prachtig! En het was ook lekker warm in de swag zolang je maar al je kleren aanhield.
De volgende morgen weer vroeg opgestaan, onder het motto van, we willen zoveel mogelijk zien en doen op de dag. De eerstvolgende bestemming was kata tjuta. Eenmaal aangekomen bij de kata tjuta hebben we wederom een 3 uur durende wandeling gemaakt. (zie foto's)

Daarna was het eindelijk tijd om naar de uluru te gaan. Indrukwekkend om het dan eindelijk in het echt te zien. De grootste rots te wereld! Toen we daar eenmaal aankwamen duurde het niet lang meer of het was zonsondergang. Heb daar ontzettend veel foto's van gemaakt. Het is waar de rots veranderd inderdaad van klaar wanneer de zon ondergaat.
Na de zonsondergang hebben we weer een campingplaats opgezocht en daar wederom een kampvuur gemaakt. De gids had een kangeroestaart klaar gemaakt op het kampvuur wanneer we hier lekker van zaten te smullen..... (De kangeroe steak is toch beter)
De volgende ochtend weer vroeg opgestaan, want nu gingen we de zonsopgang bekijken bij de uluru. Deze was neit zo spectaculair als de zonsondergang, maar wel de moeite waard. Na de zonsopgang hebben we de 10km lange wandeling om de uluru heen gedaan. Daarna was het weer tijd om terug te keren naar Alice Springs.

S'avonds hebben we met de hele reisgroep nog lekker gegeten en daarna zijn we uitgegaan. En iedereen wist dat na 12 uur het mijn verjaardag zou zijn! Dus het was nog een hele lange nacht geworden. Kon het de volgende dag ook wel merken haha! Maar was supergezellig!

We zijn afgelopen zondag vertrokken vanuit Alice Springs naar Darwin. We konden de kamper een dagje eerder meekrijgen. Gisteren ben ik aangekomen in Darwin. Een leuke stad! En veel warmer dan Alice, heerlijk!!

Ik hou jullie nog op de hoogte!

Grtz, Mark

• 13 Juni 2007 - 07:34

Ap:

weer hele mooie foto's! nogmaals gefeliciteeerd he maatje! Wel mooi zo'n urulululu :)

• 13 Juni 2007 - 17:15

Linda:

Hey grote broer!:P

Zie dat je een mooie verjaardag hebt gehad ;) Nice pics zowiezo weer!
    groetjes

• 13 Juni 2007 - 17:17

Linda:

ow ja reinier en ik hebben nog een leuk verjaardagskadootje voor je;)

• 14 Juni 2007 - 19:34

Wilko:

hoi mark

nog gefeliciteerd met je jouw verjaardag en nog heel veel reis plezier!!!

• 15 Juni 2007 - 01:32

Catherine:

Hey Mark have no idea what any of the writing means but the oictures are cool!! In Sydney now and its raining not like lovely Darwin. Enjoy what you have left in Oz cause I'm just realising how hard it is to go home. I might be back for another road trip
    Cat

• 19 Juni 2007 - 09:39

Ap:

ben vanaf 15:00 vrij dus moet goedkomen! heel hard doorrijden dan..